Lite mindre negativ

Nu har det gatt nagra dagar sen mitt senaste inlagg och allt e lite battre igen.Det ar eftermiddag och de sjuka barnen har antligen somnat. De blev smittade av min forkylning. Inte sa konstigt med tanke pa att jag fick jobba trots sjukdom. Vi vantar pa att specen pa telefonrakningen ska komma och sen far vi se om jag behover betala eller inte. Hade varit bra om det inte varit mitt fel...
Helgen blev mkt battre an jag trodde. Eftersom jag var sjuk sa tankte jag att jag skulle fa agna helgen at att vila. Men i fredags sa akte jag till M trots att jag kande mig dalig och trots att jag egentligen hade bestamt att stanna i OC i helgen. Vi stack i vag till middagen vi var bjudna pa och efter ett eller tva glas vin sa kandes allt mycket battre ;)   Det var mucho trevligt pa middagen. Tyvarr sa var jag mer lattpaverkad eftersom jag var sjuk och blev alldeles for mycket pa g och tvingade M och C att aka till en bar pa vagen hem. Som tur var sa var det bara en halvtimme kvar tills stangningsdags vilket gjorde att vi bara hann ta en drink var innan det var dags att sticka hem. Eftersom jag ignorerade att jag var sjuk sa fick jag sk maginfluensa sen pa natten som jag alltid far om jag dricker nar jag e sjuk. Framat efteriddagen pa lordagen madde jag iallafall battre och vi stack ivag for lite mcdonalds och lite shopping. En av de manga affarskedjor som stanger ner pga den daliga ekonomin hade utforsaljning och jag hittade ett par ganska billiga sunglasses. Vi var aven pa target dar jag kopte ett par joggingbraxor som jag ska anvanda pa helgerna nu istallet for festklader nar jag e hemma och sparar pengar och energi fram tills M kommer fran Sverige och halsar pa.
Pa kvallen sag vi pa film och at asgod kina mat. M:s filmval, A christmas story och walk hard var inget jag rekommenderar.
I sondags korde jag hem runt lunchtid och gick och la mig vid poolen fast det var svinkallt. Jag vantade pa att E skulle hora av sig sa att vi kunde hitta pa ngt. Nar hon inte hade hort av sig pa hela eftermiddagen sa gav jag upp och foljde med familjen till en djuraffar med bara reptiler. Pa vagen dit hor hon av sig och undrar varfor jag inte har svarat pa hennes mess. BAAH jag hatar min mobil..ingen tackning och dyra rakningar(mobilens fel). Vad galler min svenska mobil sa har jag inte sett den pa over en manad nu, den kan vara lite varsomhelst. Lite b om jag inte har ngn mob nar jag aker hem sen bara.
Senare pa kvallen sa kopte jag glass och hyrde film, Leatherheads...se inte den heller den suger. Jag somna mitt i och kampade mig igenom resten nar jag vaknade.
Dags att gora ngt vettigt innan de vaknar :)
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0