Tisdag 18/11

Helgen var bra som vanligt. Lite trakigt i borjan bara. Fredagen borjade som vanligt med skolan. Jag maste komma pa vilka kurser jag vill lasa till varen och anmala mig nu snart. Jag tror att det blir skriv engelska och kanske ngt mer, beror mest pa vad det kostar och om jag e ledig den tiden kursen gar. Pa eftermiddagen nar jag jobbade sa akte vi till Laguna hills kopcentrum. Ganska litet och trakigt, inte alla sa glammigt som det later. Vi gick till en bokaffar dar vi laste och at kakor med barnen. Det har alltid mysiga lasplatser i bokaffarerna har, dar man kan sitta och lasa och slappa. Pa kvallen skulle jag hitta pa ngt med E men hon blev sjuk :( sa det blev att jag stack ivag och hyrde 30 rock stallet.
Jag tror att det var i fredags som branderna har i Oc startade ocksa.
I lordags sa gick jag en stund till poolen pa formiddagen eftersom det var 33 grader varmt ute. Pa em korde jag ivag till Mia och Chad. Efter att ha kort nagra min sa sag jag ett flera kilometer stort morkt moln pa en annars klarbla himmel,vilket inte var regn utan ett stort rokmoln fran branderna. Sa under nagra mil fick jag kora under det med vaket att ha AC:n igang med akclig roklukt eller kora utan AC i 33 gradig varme, inte sa najs.
I la sa akte vi till Mia och Chads kompis Claire  for att det skulle ha en lasning, som innebar att de ses ibland och nagra har med sig sitt senaste manus for att alla ska kunna diskutera vad som e bra eller daligt med det. Ganska trakigt for mig som inte skriver manus men folket e trevliga sa det vager upp det hela.
Pa kvallen sa gjorde Mia kaldolmar som blev ok. Inte som de frysta man koper hemma men sa goda de kan bli nar man gor dom sjalv. Senare pa kvallen sa traffade vi CW igen for att ga ut och ta en drink. Vi gick forst till en bar dar det var countrynight=nej.Sen till Sardos dar vi brukar ga men det var lite for mycket folk sa man kom inte fram ngnstans. Det slutade med att vi gick till ett tredje stallet for nagra drinkar for att den ga tillbaka till Sardos. Vi avslutade kvallen pa Del Taco.
I Sondags sa akte vi till Subway for lite frukost. Sen var tanken att vi skulle lamna in Chads bil lite snabbt for oljebyte, men vantan var ca 2 timmar sa vi fick stalla bilen dar och sen ga tillbaka. Helt underbart att ga i ca 1 timme nar man e bakis, inte har ngn dricka, det e asvarmt ute och man gar igenom  varsta fattiga omradet. Vi kom iallafall tillslut hem och trangde da in oss i min lilla bil for att kora till walmart och kopa ett juletrad som Mia foredetta Svensk kallar det.
Igar mandag var bara en jobbig dag, hoppas att det blir battre med barnen idag. Bada var bara gnalliga och jobbiga hela tiden inte allls sa duktiga som de har varit pa senaste. Plus att specen pa telefonrakningen kom. Det negativa ar att jag har ringt upp folk i Sverige och tydligen glomt att det pa dem ringa upp ibland. Detta kostar ca 2 dollar per min, sa nu forstar jag varfor telefonrakningen var sa hog :/ Jag tankte mig nog inte for i borjan eller ngt, vet inte riktigt vad jag har sysslat med. Nu e alla barnen vakna.
O GRATTIS till min sota lilla guddotter Elinpelin hemma Sverige i som fyller tre ar imorgon. Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0