halla

Tisdag kvall och jag ar lagom sleten efter en dag med en skrikande bebis. Hon ar pa vag att fa annu en ny tand sa det ar ganska mycket grat och lite somn nu :/  Det har inte hant sa mycket spannande sen i sondags. Mandagar och tisdagar ar alltid de trakigaste och ointressantaste dagarna aven har. I gar ringde jag runt en massa for att kolla vad min sjukforskaring tacker har eftersom jag behover ga till tandlakaren.  Det visade sig att det inte tacker det jag behover sa nu far jag betala 100 dollar eller mer for en relativt enkel grej. Dumma 5000 kr:s forsakring. Sen akte jag och postade ett paket pa postkontoret och traffade en trevlig tant med demens.  Barnpassningen under gardagen var okej, ingen som sov nar det skulle men det funkade anda. Jag hittade en tom pool som ar utformad som en lagun brevid sjon med en strand och solstolar. Skitmysigt sen nar det blir lite varmare igen om jag inte har tid att kora till havet. Eller om jag vill unvika alla de laskiga faglarna. Jag akte ner till newport beach med barnen och pappan imorse. Nar vi narmade oss stranden sa sag vi att det var disigt och gratt darnere. Sa onodigt att vadret e sa fint overallt forutom pa stranden dar det ska vara fint. A som ar den aldsta flickan (som ar nastan 3)fragade vad jag sysslade med nar jag duckade och tvingade henne att springa bort fran faglarna med mig. Ingen har forstar att faglar ar ackliga och farliga..konstiga amerikanare. Annars var det mysigt darnere. Jag hittade jattemanga bra affarer med snygga strandklader och bra turistgrejer.
I morgon ar min vardmamma ledig, yeyy. Hon ska jobba deltid fran och med nu, vilket betyder att hon har en dag ledigt varje vecka= jag slipper vara ensam med tva bebbar en dag mindre.
Langtar till helgen som vanligt.  Denna helgen ska jag kora till Santa Barbara och halsa pa E fran min hogskola i Sverige som pluggar pa college har nu ett tag. Maste antagligen kora tillbaka sondag morgon eller lordag kvall eftersom det ar au pair mote pa sondag. Denna gangen ar det pa ett stalle som egenligen heter knots berrie farm men nu ar det omdopt till knots scary farm eftersom det har massa utkladda skadespelare i ngn slags labyrint som kommer att skramma ihjal mig. Jag e livradd for spokhuset pa liseberg sa det kommer inte alls att ga bra eftersom det ska vara mycket varre.

tjaO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0