Höst

Det värsta tänkbara har inträffat. Vissa dagar här är nu lika kalla som jag kan tänka mig att Sverige är...fast lite varmare kanske. I veckorna kommer en värmebölja när jag måste jobba som sen försvinner på helgerna. Folk här tycker att det är jätteskönt med lite kyla men för mig känns det lite som att jag får nog av det därhemma. 
Nog om det intressanta diskussons ämnet vädret. Jag har tänkt att jag skulle skriva mer på bloggen denna veckan men det finns aldrig tid. Det är något jag kan sakna här, lite ledig tid över. Idag är första dagen på ganska länge som jag inte ska göra något speciellt. Det är lördag morgon och jag är hos M och C. De jobbar både idag och i morgon så jag har lite ensam tid. Min plan för dagen är att jag ska städa lite här(fruktansvärt glamoröst) och sen köra iväg till downtown B för att shoppa lite och äta något gott på deras jobb. I kväll tänkte vi ha en myskväll som hemma i Sverige med ngn god wannabe svennemat, film och chips o dipp. Jag är jättesugen på att festa men måste försöka att spara lite pengar, så jag får nog vänta till nästa helg.

Veckan har varit bra. Det går bättre med bebbarna vissa veckor. Bebisen har nu äntligen efter fem veckor blivit mindre gnällig. Jag trodde att bebisar inte var så svåra att lära känna, men tydligen. Vi har varit vid poolen nästan varenda eftermiddag denna veckan också,   Eftersom mina arbetsdagar är så långa så händer det inte så mycket utöver barnpassning månd-torsd. I går(fredag) så var jag i skolan. Mitt arbetsschema på fredagar är ändrat eftersom jag är i skolan på förmiddagen. Engelskan är ganska bra. Det kan bli lite tråkigt eftersom det är mest läsande istället för skrivande men det e nog bra för mitt ordförråd. På eftermiddagen så innebar barnpassningen att jag skulle följa med barn+pappan till ett expo inför ett maraton på long beach på söndag. Perfekt arbetsdag.
Jag körde direkt därifrån till LA eftersom long beach ligger mellan OC och LA.

I morgon ska jag köra hem på förmiddagen så att jag hinner vara lite social i OC också innan helgen är slut. Jag ska åka och träffa E som också är från Sverige. Vet inte riktigt vad vi ska göra. Plan nr ett är alltid stranden men eftersom det inte verkar som att det blir varmare till i morgon så blir det nog downtown disney eller lite shopping istället. Ska försöka att vara duktig och blogga imorgon också.

Hade allihopa:)

Kommentarer
Postat av: Anna

hey babe. vad e downtown disney?? =)



Fota en massa o släng upp i din blogg =)





Puss

2008-10-15 @ 15:10:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0