Rastlös

 Idag är det Söndag och jag är hos M och C. Borde nog köra hem snart men försöker att ta vara på helgen så länge som möjligt. Veckan som har gått har varit jättebra. Pga av min värdmammas ledighet så har barnpassandet var enkelt. I torsdags tog även min värdpappa ledigt och vi åkte till San diego animal park. Planen var att vi skulle åkte tidigt på morgonen men pga barn och min och min värdfamiljs gemensamma förmåga att alltid vara sena så åkte vi inte förrän vid elva,vilket ledde till att vi fick stressa när vi väl kom dit för att hinna med att se ngt. Där var jättefint och djuren har det hur bra som helst. Alla deras intäckter går till djuren så att de ska ha det bra. När vi körde hem så släppte de av mig vid Irvine Spectrum där jag träffade E för att shoppa lite. Jag shoppar fortfarande för mycket och försöker att skära ner på det men samtidigt är det saker som jag behöver eftersom jag precis som många andra au pairer inte packade så mycket när vi skulle hit,ett råd från tidigare au pairer.
I fredags så var jag ledig från jobbet. Jag hade skola på förmiddagen, vilket gick lite halvbra eftersom jag var fruktansvärt ofokuserad. På em körde jag till M och C och hälsade på dom lite på jobb innan de slutade. För att undvika den värsta trafiken så brukar jag sticka iväg så tidigt som möjligt. Efter tre kan man räkna med att sitta i bilköer i några timmar om man ska hit. På kvällen förfestade vi lite snabbt och gick till samma karaoke bar som vi var på för några veckor sedan. Vi hade skitkul och alla var laddade satan. Pratade med massa roliga människor som av någon anledning tyckte att det var fascinerande med Sverige och svenskan. Jag träffade bla en tjej som nyligen har varit tillsammans med en svensk och älskade hipp hipp.  På hemvägen var alla efterblivna och det slutade med att C fick en stukad fot och alla blev ovänner för att sen bli sams över lite macaroni & cheese .
Resten av helgen har varit väldigt lugn. Lite shopping, pizza och film bara.Är så varm så det hade varit najs att åka till stranden idag men men. Nu ska vi spela lite nintendo 8 bitars innan jag åker hem igen.

Kram :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej babe.



Det låter som du har det sketaballe=)



Pusspuss

2008-10-20 @ 13:01:15
Postat av: peson

du glömmde nämna fyllesamtalet, WOO WOOOOOHOOO HOOOWOOOO!

idag slutade jag & heidi röka. vi gick en långrunda i parken i morse (en timme) & hon var asarg, skrek & så du vet. sen ringde jag henne vid två, då skrek hon ännu mer så jag fick hålla luren två meter från örat "DETTA ÄR FÖRJÄÄVUUULIIGT JAG VILL RÖGA; JAG VILL LOKTA RÖG; FANFANFANFAAAAN HÅLL KÄFTEN LINA" osv.

klockan 15.00 fick jag ett sms "det sket sig"

hon är kass.

jag är fortfarande rökfri.

håll tummarna för mich!:)

puss

2008-10-20 @ 17:44:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0