Lite sleten

Det ar sondag kvall och jag ar sa sjukt trott idag trots att jag inte har gjort ngt speciellt jobbigt i helgen.  Gardagen blev ungefar som planerad fast shoppingen blev bara shampoo och sadana trakiga grejer. M lagade lite mexicanskt pa kvallen istallet for den planerade sverige middagen eftersom vi inte kunde komma pa ngn god husmanskost vi var sugna pa. V hade spagetti och kottfarssas dagen innan sa det fick racka med det. Efter middagen sag vi pa film(dont mess with zohan), drack lite vin och spelade spel. En lugn och mysig kvall. Problemet ar att aven nar man har lugn hemmakvall sa blir det anda ratt sent. Vi var uppe till tre vilket e okej for normala manniskor som inte vaknar klockan atta som jag gor. Vid elva korde de till sitt jobb och jag korde hem for att aka och traffa E som bor i Westinster som ligger ca 15 minuter harifran. Jag hamtade upp henne for att aka och shoppa lite pa The block., dit vi egentligen skulle forra helgen. Det var helt ok dar men det e lite mysigare att ga pa spectrum som ocksa ligger narmare. Jag hittade ett par finfina jeans som kan behovas nu nar den hemska kylan har kommit hit pa kvallen. Vi akte darefter vidare till wal mart for att kopa en kamera till mig sa att jag kan borja ta lite fina bilder har. Hittade kamera, minneskort och kameravaska for ett ganska billigt pris om man jamfor med hemma i Sverige.
Har aven varit duktig denna helgen och lyckats spara ganska mycket pengar, vilket ar forsta gangen. Det borjar ga upp for mig nu att aven om jag inte har nagra rakningar har sa finns det andra saker som kommer att kosta sen, som ex semestern senare.

I morgon ar det dags for en ny vecka. Min vardmamma ar ledig sa det blir inte lika jobbigt som nar jag e sjalv med barnen. Lite synd bara att jag egentligen skulle fatt ledigt hela veckan men det blev andrat eftersom det behovde min hjalp anda.

Hade bra salange , haaj

Kommentarer
Postat av: lina peson

fan vad jag älskar att läsa om ditt liv i Amerika. så myyyysigt!

Själv ska jag nu fylla min fina LA-termos (den jag fick av er) med kaffe & bege mig till bibblan & plugga!



en fråga bara...ser du kommentarerna du får här eller glömmer du godkänna dem??

puss

2008-10-13 @ 10:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0