150409

Imorse vaknade jag som vanligt av att väckarklockan satte igång med den kristna kanalen på hög volym. Konstigt nog så är det den enda radiokanalen som fungerar utan störningar..hm tror att folket här i huset har mixtrat med klockradion. Det var ingen skola idag så jag kunde sova till åtta..nästan rekord här. Eftersom jag bara har onsdagmorgonen ledig förutom helgen så ska jag alltid tvunget hinna med allt möjligt på bara några timmar. Så jag satte igång barnens tvätt o min slöa dator och gick sen ut och sprang. När jag var tillbaka vid nio så gjorde jag frukost och datorn var precis klar så att jag kunde pratamed Mattias i ngn timme tills jag kände mig stressad över att jag var tvungen att hinna till poolen en stund innan det var dags att börja jobba för dagen(som är 11.30). Det var svinkallt idag även om det var soligt, jag lovar ni har säkert det varmare i Sverige nu. Jag börjar misstänka ännu starkare än tidigare att jag har någon slags väderförbannelse över mig som gör att var jag än åker så följer det dåliga vädret med. Det var ju bra i höstas här men som vintern och som nu är det ganska kyligt vissa dagar och inte alls lika många soldagar som det brukar vara här annars..medans ni har det fint därhemma..skumt. Om jag då lägger till lite olika semestrar i länder som Italien och Bulgarien där det annars är varmt och soligt, men kallt och äckligt när jag var där så tror jag faktiskt på det. Stackars mig och min omgivning...
Resten av dagen var som vanligt med blöjbyten, bra stunder, mindre bra stunder och en playdate med min vardmammas slovakiska kompisar och deras barn.

Kvällsmaten som gjordes av moi idag var god och väldans nyttig. Vi har en tidning med nyttiga och snabba recept som vi följer slaviskt. Idag blev det bulgur med kikärtor och torkade persikor. Tyvärr så råkade vi äta pistageglass efteråt  så hela känslan av att vara nyttig förstördes men det var nästan iallafall. Jag har haft tur som har fått en värdfamilj där jag själv kan påverka vad vi äter och här finns alltid frukt och grönsaker. Många av de andra tjejerna har hamnat i familjer som bara äter take away, mackor eller mikromat. Eftersom att vattnet här är ganska äckligt att dricka så är det många som köper vattenflaskor, men i vissa familjer så är det läsk som har ersatt vattnet helt..

Nu är det dags för mig att soova eftersom det e skola imorgon.

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0