Ett försök till återupplivning..

Eftersom att jag har fått lite klagomål på att jag inte har skrivit ett enda inlägg å ca 4 månader så kände jag att nu kanske det är dags att göra ett nytt försök haha. Det har varit så intensivt här sedan dess så det har varit dåligt med tid och ork att göra något utöver måstena.

Jag har det fortfarande bra här och trivs, men saknar Sverige samtidigt. Speciellt nu under påsken, min högtid. Jag målade ägg med barnen i fredags och gömde ett påskägg för Mia i lördags men det är också det enda påskfirandet som har varit här för min del. Jag hade velat vara hemma nu och åka runt på påskmiddagar och ha ledigt. Idag, påskdagen är den enda "lediga dagen" under påsken, vilket ändå är en Söndag så det kvittar.

Jag har blivit bättre på att tillbringa mer tid i OC under våren. Innan blev det att jag åkte till Mia och Chad i princip varje helg för att jag älskar att vara här i LA och det är skönt att få komma bort och har lite mer frihet över helgen. Nu är jag här varannan helg och varannan helg "hemma" i OC, vilket också är ganska kul eftersom jag då kan hitta på mer saker som att åka på roadtrips, hitta olika fina stränder och umgås med de andra tjejerna lite.

Denna helgen är jag som sagt här och det har väl varit en av de lugnaste helgerna på ett tag. Mia jobbade kväll i fredags när jag kom, så jag och Chad stack dit och drack lite vin och åt god NYPD pizza. Hennes arbetskompisar är sjukt galna men roliga. Tror dock inte att Mia uppskattar deras humor eftersom hon tillbringar en stor del av sin tid där.Kvällen slutade iallafall med att jag blir dålig och mår illa pga en blandning av huvudvärk som har varit där i några veckor nu, för lite sömn och vin på det hela.
Vaknade dagen efter fortfarande med huvudvärk men stack ändå en sväng till downtown Burbank med Mia och köpte lite smycken till mig själv och lite annat skoj.
Efter en lång runda av olika viktiga och mindre viktiga inköp så åkte vi hem och satte oss ute i solen för att jobba på Mias senaste manus som är fantastiskt bra och som ska skickas in till x antal tävlingar nu i veckan. Hoppas, hoppas! 
Huvudvärken var tillbaka i form av migrän när vi var klara, så när Sarah och de andra tjejerna ringde från West hollywood och försökte få mig att komma med ut och festa så kände jag att det var precis vad jag inte ville göra.Tog lite tylonol och fick lite massage och sen släppte det lite. Det blev att stanna hemma hos Mia  och titta på två filmer istället; Slumdog millionaire och Marley & Me, båda överraskande bra.

Idag skulle Emma egentligen komma hit med en tjej från Australien för att vi sen skulle till universal studios en sväng men ingen orkade när det väl gällde så det verkar som att jag äntligen ska få en en dag där jag gör ingenting, kanske sola lite här utanför. Borde plugga lite med...

Har hört att det är jättefint och vårigt hemma i Sverige nu. Hoppas att ni har det bra och njuter av solen.

Kram

Kommentarer
Postat av: Anna

ÄNTLIGEEEEEN!!! ......har du uppdaterat=)





2009-04-13 @ 19:43:40
Postat av: Lina L

Det var på tiden =)

2009-04-15 @ 01:54:04
Postat av: TorrHumor - Bloggen

Omeh TJENA snygging! Du har väl inte missat Sveriges nya humorsajt!?



www.torrhumor.com ! Sveriges torraste sajt!

2009-04-15 @ 02:02:10
URL: http://www.torrhumor.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0