Måndag måndag

Måndag idag och jag har klarat av första arbetsdagen för veckan..vill ha fredag nuu. Anna, den äldsta av barnen(3 år) ramlade igår och slog munnen så tänderna nästan åkte ut :( Det betydde iallafall att min värdmamma var hemma idag och tog henne till tandläkaren m.m = Jag behöver bara ta hand om ett barn istället för två som annars vilket alltid är skönt. Det känns inte som ett jobb då utan mer som när jag tod hand om min guddotter innan jag åkte. De får mer uppmärksamhet och blir då mycket lättare att ta hand om, vilket betyder att jag blir mycket gladare och trevligare när jag slipper att skälla och säga nej hela tiden. Mucho bra. Stackarn e helt svullen i huvudet, ser ut som någon som har blivit misshandlad. Men tandläkaren sa att det skulle läka och att hon förhoppningsvis inte skulle tappa sina framtänder(än).

Jag har varit här i 8 månader nu och ska hem i mitten av augusti någon gång. Jag ser fram emot det eftersom jag ska få komma hem och träffa alla människor jag saknar, börja plugga igen på riktigt inte bara en collegekurs i engelska och bara att få tillbaka min frihet igen och vara vuxen med egen lägenhet och framförallt; att  få sova på nätterna igen. Nu vaknar jag varje gång ngn av barnen vaknar, trots att jag inte alls har med det att göra då eftersom jag inte jobbar på nätterna så vaknar jag med hjärtklappning och blir superstressad. Vad jag däremot inte vill lämna är min fritid här..man kan i princip aldrig bli uttråkad för att det finns alltid något att göra, mycket beroende på att vädret nästan alltid är bra här. Det ska bli jättetråkigt att lämna min syster o hennes man och alla andra man lärt känna här också. Fast det e ju ca fyra månader kvar så lite onödigt att tänka på det redan.

Nu ska jag snart gå och försöka att sova för en gångs skull. Det skulle vara skönt med en dag då jag inte är jättetrött och har huvudvärk...e det så livet blir när man skaffar barn? Verkar lite väl jobbigt.
Imorgon e det skola på morgonen med Sarah och sen kommer jag tillbaka till 12.30 och jobbar sen fram till 9.30 pm..undrar varför jag e trött. Men skolan e snart över och då kan vi tillbringa våra lediga morgnar på stranden istället, vilket låter mkt bättre.

godnatt allihopa

Kommentarer
Postat av: peson pe

hurra att du bloggar! hurraaaaaaaaa

2009-04-14 @ 17:10:14
Postat av: Lena

Livstecken,äntligen :) Hi hi fast jag hör ju från farsan att Ni lever over there! Jätte kul att läsa vad du hittar på där över förstår att det är o blir en saknad åt båda hållen beroende på vart du är sedan. Ja barn är ingen dans på rosor o nu har du ju fått lite mer kött på benen o vet lite vad som väntar när och om det blir dags :-) Vi njuter så mkt det bara går utav solen här hemma,så skönt och man har liksom fått ny energi på något vis!

Ha det gött!

2009-04-14 @ 19:21:49
URL: http://www.freewebs.com/coolahundar/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0