Torsdag kväll

Äntligen är det torsdag kväll och det mesta av veckan är över...jag vet, väldigt positiv inställning. Det är bara det att jag är så trött hela tiden. Det är kul att ha mycket att göra men det hade inte skadat med några fler lediga timmar i veckan. Det gör iofs att det snabbare blir helg. Torsdagen gick åt skola för att sen åka direkt hem och börja arbetsdagen. Det var ingen som var på bra humör idag, varken jag eller barnen, vilket inte är en jättebra kombination. Men nu är det slut för idag...Torsdag betyder även att det är lönedag, det är alltid trevligt att se 200 dollar extra på kontot. Tyvärr så försvinner åtminstonde hälften av dem på helgen, men jag är ganska bra med pengar nu om man jämför med i början. Planerar hur mycket jag får göra av med varje helg och hur mycket som behöver sparas.

Jag ska stanna här till helgen vilken betyder att hinna med tusen(iofs roliga) saker. Vad som är inplanerat än sålänge är springa eller poolen med Sarah imorgon e.m, kändis grand prix racing i long beach på kvällen, frisören lördagmorgon, stranden efter, fest på kvällen och marknad och stranden på söndag...jag borde hinna plugga för provet i nästa vecka också. Kanske kan vara bra att göra på stranden. Jag och Emma brukar försöka att planera  någon roadtrip med finns inte ork eller tid denna helgen.

Min värdpappa fick förresten för sig att efterforska om olika svenska saker i USA idag och han hittade ett bageri i Glendale, brevid burbank där Mia bor som är svenskt och de säljer semlor, prinsesstårtor och massa annat svenskt gott mams,måste dit. Vi går annars till ett kubanskt jättestort bageri/café på helgerna i burbank där allting är jättegott och de har lite olika smörgåsar och kakor från hela världen som tex wienerbröd. Men det hade varit kul att prova ett riktigt svenskt bageri.Han hittade även en by i kansas som heter little Sweden i kansas dvs ute i ingenstans.

Dags för sängen pusss o gonatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0