Helgen

Igår blev det lite mongolisk mat, lite mall besök, lite bokköp i 1 dollars bokaffären och lite sol, men ingen utgång. En av tjejerna var sjuk så det blev framskjutet till idag vilket inte heller blev av eftersom hon fortfarande inte kände sig helt hundra. De ska till Hawaii om några dagar så de behöver samla krafterna. Jag var inbjuden att följa med men eftersom endast hotellet kostade 800 dollar så var det inget bra alternativ för mig. Jag ska träffa dem på tisdag innan de åker istället och ha en sista dag tillsammans.
Idag var vi på stranden, Malibu som vanligt, vilket var varmt,fint och underbart.  När vi kom hem så lagade jag "svensk" Chili con carne och därefter slängde vi snabbt ihop brownies med hjälp av en enkel mix och nu mår jag som jag förtjänar. Tänkte läsa en av mina nya böcker nu och sen sova i hundra år. Godnatt :)

// Linda

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad är "svensk" chili con carne? =)

2009-08-03 @ 12:05:42
Postat av: Linda- svar

De har en massa olika sorters chili här men ingen jag känner har sett chili con carne med ris innan. Det blev kallat " the swedish bean dish" i min värdfamilj..

2009-08-04 @ 19:02:06
URL: http://lindakamf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0