Orange county fair

Antligen ar datorn tillbaka. Jag trodde inte jag att jag brydde mig sa mycket men jag ar tydligen beroende av att kolla mailen flera ganger om dagen..plus en massa annat onodigt.  Igar var vi pa OC fair. Det startade for lange sen med att farmare skulle visa upp sina djur vilket de fortfarande gor men vi lyckades tillbringa tre timmar dar utan att hitta nagra farmare eller djur. Vi hittade maten istallet. Och marknaden. Det blev Kalkonklubba, corndogs, frozen yogurt och majskolv som efteratt till efteratten och allt var sjalvklart gigantiskt ala USA style. Vi sag nagra djur forresten, fast det var i petting zooet och inga utstallningsdjur. Efter att ha agnat en halvtimme at att overtala Anna att ga in och klappa djuren sa gar vi in och framfor mig star en megahona(kanske har ngn koppling till maten) och jag med min fagelfobi intar radslefrysposition samtidigt som jag berattade for Anna hur snalla och sota alla djuren var. Efter att ha dansat runt ett tag for att undvika honan och samtidigt hjalpt anna att klappa de andra djuren sa kunde vi antligen ga ut nar en get borjade att tugga pa hennes troja och hon blev radd och lite arg eftersom jag hade loovat att inga djur skulle ata upp oss. Vi avslutade med shopping pa marknanden dar allt smink ar ungefar halva priset jamfort med annars. Mascaror som redan ar billigt har, runt 7 dollar, blir halften sa billigt pa markanden. Den senaste Loreal mascaran kostade 3.99(ca 30 kr beroende pa kursen).. Underbart. Nu ska jag bara jobba i en timme till innan jag slutar for dagen och sen ar det antligen fredag igen, vilket blir sista helgen innan jag slutar :)

// Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0