090617

Onsdag idag, dagen ska precis borja for mig har medan den de flesta har jobbat klart for dagen darhemma. Kanske halvdag for de flesta imorgon..dar borta i landet dar man firar midsommar. Hoppas alla njuter av sin sill. snaps. potatis och jordgubbar pa fredag. Men som sagt vi ska val ocksa forsoka att ha lite firande, beroende pa hur vi jobbar.. Jag forstar nu varfor det kanns lite trakigt for olika nationaliteter i Sverige nar de har varsta helgdagen hemma men inte kan fira det pa grund av att de maste arbeta.
Men idag blir det att ta hand om barnen som vanligt. Eftersom det ar onsdag sa ar min vardmamma ledig, sa vi kanske hittar pa nagot skoj senare i eftermiddag. Eller skoj och skoj, aker till nagon annan lekplats eller ater nagonstans. Man ska inte vara sa krasen med var som ar kul nar man jobbar som aupair.  Far satta igang med allting nu kanner jag. Ingen ar hemma men jag har borjat for nagra minuter sen och det ser ut som att det har varit krig har. Dags for askungen att stada!


// Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0