Sjukdom och fika

Jag lyckades komma ut en stund igår. Det var ganska jobbigt, men jag hatar att vara instängd. Vi körde till Glendale och tog oss en hederlig svensk fika på ett svenskt/europeiskt bageri som jag skrev om för länge sedan. Nu blev det äntligen av och jag blir förvånad hur glad jag blir varje gång jag ser något svenskt. Konceptet fika finns inte riktigt här. Man kan gå och "ta en kaffe" men det är inte ofta man ser människor sitta ner längre än tio min på ställen som starbucks eller Kelleys. Chad  tyckte att det var en bra idé att att låtsas att han var svensk när jag skulle beställa så han var duktig och sa -jag vill ha osv. Tyvärr så var ingen av de som jobbade där svenska så de förstod  inte honom ändå men han var duktig iallafall. Ibland så lyckas vi ha(om än lite konstiga)diskussioner på svenska där han använder hela sitt svenska ordförråd.
Tog sedan en lång nap på kvällen efter stora ansträngning och väcktes av två jobbiga människor som kom hem med pizza och film.
Mår fortfarande inte bra idag så jag sjukar mig från all aktivitet. Hoppas att jag är bättre ikväll så att jag kan köra tillbaka. Har iofs inte använt någon av mina sjukdagar än om jag skulle behöva vara hemma längre men mina värdföräldrar har så viktiga jobb så det känns inte bra om de skulle behöva vara hemma pga mig. Men men vi får se. Nu ska Mia iväg på en intervju för en kubansk restaurang som ligger nära hollywood. Jag hoppas verkligen att det går bra för henne. De har sökt jättemånga jobb och ändå händer inget. Det är alldeles för många sökande på varje jobb här, alldeles för många arbetslösa nu. Får de inte var sitt jobb inom de närmsta två veckorna så ser det ut som de kommer att få flytta till Colorado, till Chads föräldrar, vilket verkligen bara är en nödlösning eftersom de inte kommer att kunna arbeta med några filmprojekt alls och dessutom måste göra sig av med hunden och typ hela sitt liv i princip. 
Nä, nu hoppas vi på jobb idag. Här kommer lite bilder från svenska fikan igår,






Kaffe a la europastyle

Jag med mitt läckra "jagärsjukmenförsökervaranormalsmile"

Princesscake,cinnabun,danish,swedish sandwich


//Linda

Kommentarer
Postat av: lina peson

alltså, du kommer med långväga, dåliga nyheter: hur kan henkes pappa vara svart? jag vill så gärna att han ska vara vit så att jag kan få ha rätt! gaaah!

haha jag vill också svennefika i amerika! chad är så rolig! mihi!

puss

2009-06-15 @ 10:02:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0