Sweet home California

När vi skulle ge oss ut på äventyr idag så möttes vi av regn, så tydligen har inte vädret återgått helt till Californienväder än. Vi startade dagen med en mysig morgonfika på underbara Portos. Efter världens godaste kaffe och sandwich så bar det av till Universal där vi passade på att turista lite trots att vi alla har varit där många gånger vid det här laget. Wolfgang puck ville tydligen bara ha diskare trots att annonsen även gällde serveringspersonal så ingen tur där. Efter citywalken så blev det bio,The proposal, som hade premiär igår. Jag blev glatt överraskad och tyckte att den var skitbra. Allt som man annars tar för givet i den genren var välskrivet och inte sliskigt. Till filmen blev det förstås popcorn med extra mycket smör från smörmaskinen och en jättecherrycoke som vi alla delade på så att vi inte skulle få en fett och sockeröverdos. Det blev inget festande idag heller. I fattigdomens tider är det bättre att låta det vara ett tag. Dessutom sparar jag även lite hjärnceller på köpet vilket kan komma till hands till hösten när det är dags att återgå till skola och vardag. 
Nu är det dags för film igen. Här i lala land handlar ändå allting om film så man kan nästan kalla filmtittande för utbildning så att man kan hänga med i diskussionerna.Hade jag haft turen att flytta hit och jobba som agent eller manager i framtiden så är det väldigt viktigt att jag har koll på filmer, skådespelare och manusförfattare, så därmed kan man säga att jag ska göra lite nytta nu. Lägger till lite bilder på turistLinda nedan.
Puss













//  Linda


Kommentarer
Postat av: Anna

Naw vad golligt att du ska leka svenne-banan med ikea-mat =)



Jag har oxå sett the proposal, tyckte den var skitbra o rolig =)



Nu måste jag jobba, pusspuss

2009-06-24 @ 15:37:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0