tjabba tjena Lördag!

Igår blev det en tripp till IKEA där jag plockar åt mig ett paket gravad lax och står sedan och väntar medan en dam rotar i sillkylen och undrar samtidigt om hon är svensk som man alltid gör på IKEA. 
Dam- (mumlar) Mustard, mustard ...(vänder sig mot mig och bestämmer sig för att jag nog är svensk och säger på ren 08:a dialekt) MEN JAG HITTAR JU INTE SENAPSILLEN!
Jag- Nää, jag hade samma problem i julas. De har inte den här.
Dam- Nämen, här står ju tre för fem dollar men jag måste ju ha senapssill! Vad ska du ta då?
Jag- ehh vitlök och inlagd.
Dam- VITLÖK??Jaha.. men titta här då. Denna sillen är från skeppsholmen, där var vi förra sommaren hos goda vänner. De har precis öppnat en burkfabrik osv..

Det är alltid lika roligt att träffa svenskar här då alla alltid automatiskt pratar med varandra som att man är vänner eftersom att man kommer från samma land. Jag blev iallafall glad och fick lite midsommarkänsla. Tyvärr blev inte maten gjord förrän tio på kvällen och vi åt den på fultallrikar med vatten som tillbehör men vi gjorde den iallafall :) 
Nu ska vi snart till universal studios citywalk, där jag har för mig att Jay leno brukar göra sin jaywalking. Mia ska söka jobb på Wolfgang Puck. Fin restaurang så det hade varit kul om hon fick det. Hon fick tyvärr övergå till att bli hemmafru nu när Chad fick de andra jobben och därmed inte kan köra henne hela vägen till den kubanska resturangen. Citywalken ligger bara fem minuter härifrån så vi får hoppas på det!
Dags att göra vid sig! BTW jag har ju faktiskt namnsdag i Sverige idag fick jag reda på. Grattis till mig själv på Lindadagen:)


En bild på vår midsommarmat fint serverad på en fultallrik och en fulhandduk under.

// Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0