halvvags till femtio

Funderar lite pa min t j u g o f e m ars dag som ar pa g snart. Man kanske skulle gora som vi har gjort med vissa av hogtiderna har, bara strunta i att fira den. Jag alskar att fira fodelsedagar men jag kanner inte mig redo for denna sa jag vet inte riktigt...nar jag var 15-16 sa tyckte jag ju att man var jattegammal nar man var 25. Det ar val iofs inte sa gammalt men aren darefter ar ju bara laskiga. Det kanns som att livet gar sa snabbt och det ar sa mycket man vill hinna med.  Det ar intressant att se hur olika alla lever sina liv i min alder. Vissa har barn och har haft det i nagra ar, vissa pluggar o reser medan andra kanske redan har varsta karriaren nu eller tvartom har fastnat pa ett arbete bara for att fa in sin lon pa kontot varje manad. Jag trodde val forr att jag redan skulle ha en karriar nu. Jag vet att det ar manga som fortfarande pluggar i denna aldern precis som jag sa det ar val inget jag angrar men det hade varit kul om man hade haft lite mer pengar vid det har laget..fast det lonar val sig senare hoppas jag. Langtar till efter midsommar(nar det nu ar) och jag far reda pa om jag kom in pa mitt forstahandsval eller inte. Kommer jag inte in sa ar det nog meningen att jag ska jobba med socialt arbete och pedagogik,sa det ar det lika bra att fortsatta att fordjupa mig i det istallet.
Just idag innebar bara livet att ta hand om en gratande bebis sa det ar vad jag ska ga och gora nu eftersom det inte verkar som att hon vill sova.
Sov gott ni darhemma! Puss

// Linda


Kommentarer
Postat av: Helge

midsommar är den 19:e :)

2009-06-09 @ 18:07:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0