Halva veckan avklarad

Mitten pa veckan idag..det borjar att narma sig helgen. Sakta men sakert gar dagarna. Igar var en ganska jobbig dag, far hoppas att det blir battre idag och resten av veckan.  Morgonen ar ganska lugn idag. Skulle akt till Emma och lamnat grejer men min bil ska in pa service sa jag far klara mig utan den idag atminstonde. En eller tva dagar utan bil hemma i Sverige hade val inte varit ngt problem direkt, men har ar jag verkligen beroende av bilen. Allt ar sa langt borta sa det skulle ta en evighet om man skulle vara hurtig och cykla eller ga. Bussar kommer lite som de vill och ibland kommer de inte alls. Det kan forstas bero pa att trafiken ibland star helt stilla sa att de inte kan ta sig fram. Sverige ar nummer tre tror jag pa en lista over varldens renaste lander och jag forstar varfor USA ligger typ som nummer 40 eller ngt sant pa listan.  Jag blev forvanad over sverige och tankte att det ar val inte sa jakla rent, men luften ar nog ganska bra dar jamfort med manga andra lander. Som har med alla avgaser. Igar visade de ett program pa tv som hette earth 2100 som handlade om hur tex NY kunde se ut 2060 om vi borjar att bry oss om naturen och inte slappa ut sa mycket avgaser m.m Forst blev jag lite glad och tankte hoppas att det blir sa som bilden de malade upp, och sen kom jag pa fan jag ar ju 75 ar gammal 2060, kanns ju spannande. De hade aven en ide for jorden om den fortsatter att varmas upp. Tanken ar att de da ska skicka ut massa stora grejer runt jorden som jag spruta ut kyla for att aterstalla jordens temperatur sa gott det gar. Ar inte det sinnessjukt? Vi har forstort jorden med en massa onaturligt och nu ska vi forsoka att radda den pa onaturlig vag ocksa. Det blir nog fiint.
Jaja dags for dagens joggingrunda!

/Linda


Kommentarer
Postat av: Anonym

hej :)

passar på att kika in och säga godnatt

www.enlitentax.blogg.se

2009-06-03 @ 23:30:33
Postat av: lina peson

bra att du bloggar, mkt bra.

du är så himskans vis & klok. jag vill också tänka igen..som miljön, den är viktigt.

puss köttpaj

2009-06-04 @ 00:21:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0