Dagens djupaste diskussion

Varfor jag behover ha ledigt pa helgerna och umgas med vuxna manniskor.Jag forsokte forbereda Anna pa att jag snart slutar har(om 6 veckor) medan vi viker tvatt tillsammans i mitt sovrum. Tankte kanske att aven om hon ar tre sa kan det anda vara bra att veta sadant i forvag sa att det inte ar sa konstigt nar jag aker ivag.

Jag-  Anna, Nar jag aker hem till Sverige och Tanja kommer hit fran tyskland kommer du val vara snall mot henne?
Anna- Varfor ska du till Sverige?
Jag- For att jag bor dar..
Anna- men varje gang du aker till Sverige eller skolan sa tar mamma hand om mig
Jag- Ja men nu ska jag aka hem och stanna dar lange, sa tanja ska passa dig istallet.
Anna(tyst ett tag)- Jag kan ju visa Tanja hur man byter blojor, hur man laser saga och hur man gor abstrakt och kollage!
Jag- jaa(ar glad att hon forstar)
Anna- och hon kan sova i mitt rum!
Jag- nej hon ska ha detta rummet..det blir hennes rum sen
Anna- Men var ska du sova da?
Jag- I sverige, jag ska ju aka hem till sverige
Anna- Varfor ska du aka till Sverige?
Och sa borjar vi om fran borjan.....
Det var dumt av mig att tro att hon skulle forsta, men ibland forstar de sa mycket ju..
Just nu ser det ut som att det kommer att borja osregna nar som helst. Det ar val en himla tur att jag ar har nar jag hade kunnat var i sverige med exakt samma(eller tom battre) vader!

//Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0