Memorial day

Trötter..vaknade av Chads mobil som varenda helgmorgon och kunde inte somna om sen. Men men det är väl lika bra så att jag kan sova bra i kväll eftersom det e dags att jobba i morgon igen. Gårkvällen var lugn och skön. Jag fick ett husmorsryck mitt i tröttheten under eftermiddagen så jag började att städa, diska och laga mat medan Chad sökte jobb och Mia fick en välförtjänt vila mitt i all stressen. Maten blev bra och därefter så tog det fram till midnatt ungefär innan vi väl lyckades väja vilken film vi skulle se. Det blev Running Scared som var jättebra. Den är väl ganska gammal så jag är nog lite sen på det men se den om ni inte har gjort det än. Innan filmen så lyckades vi även hitta Wallander på en av kanalerna. Vi såg bara slutet men det verkar som att Scotland fick idén att göra om de svenska filmerna till avsnitt och sen vet jag inte om det var denna versionen som visas här nu eller om de har gjort om den ännu en gång. Skådespelarna var i alla fall en blandning av svenskar och engelsmän. Karaktärerna hade fortfarande de rätta namnen kvar. En engelsk version av filmen De osynliga finns även att hyra här. Kanske börjar bli lite trendigt med svenska kriminalfilmer/serier. Jag blir alltid så stolt över Sverige när jag ser något som kommer därifrån. Sverige är relativt känt här med självklarheter som IKEA, H & M, Absolut vodka, svedka, Volvo(vilket iofs precis som absolut inte är svenskägt längre), Swedish massage, Swedish meatballs, Ace of base som fortfarande spelas här, ABBA, Roxette och har även hört basshunter spelas i olika klädesaffärer. Hmm vet inte om jag har glömt något...jo jag har sett två olika möbelaffärer. En som ligger i ngnstans här i LA som heter Svenska möbler och såg en lastbil häromdagen med namnet Lindéns furnitures och en svensk flagga. Ja man blir nästan lite överdrivet hemkär när man är här.

Vädret här är grått för tillfället vilket bara kan vara att solen ska bränna igenom som händer ofta på morgonen här men vi kanske får ändra strandplanerna för dagen, Vi är även bjudna till en BBQ vid en pool i eftermiddag, vilket ju kan vara trevligt om vi inte lyckas ta oss till stranden. Jaja, vi får se vad det blir denna Memorial day.
Hej sålänge !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0