Hey

 Vaknade klockan åtta i morse av att några arbetare håller på att trimma buskarna här ute. Varenda lördag kl åtta händer detta. Jag antar att detta området är på deras schema just då men de kanske skulle kunna alternera lite så att  andra får äran att bli väckta denna ljuva tid. 
Igår kväll såg vi filmen Dead like me. Det var en tv serie från början som gick på tv ett eller två för några år sedan som helt plötsligt slutade sändas mitt i och därför gjorde de en film för att avsluta. Anledningen kan vara att jag och min syster var en av de få tittarna serien hade. Serien/filmen handlar om en tjej som dör när hon bara är arton och får sedan som jobb att ta andras själar precis innan de dör. Kanske lite overkligt men värt att se. Vi såg även det sista avsnittet av The tonight show med Jay Leno som ju sänds här från Burbank, fem gator bort ungefär. De har gjort värsta grejen av att han ska sluta här men tydligen har han bara fått en egen show en timme tidigare eftersom Conan o´brian har fått hans plats i the tonight show istället. Leno pratade iallfall om när han kommer hit till Los angeles för x antal år sedan med en dröm om att lyckas i show business, Han lyckades väl ganska bra kan man säga. Det är bara så sorgligt för de som kommer hit med drömmar och förhoppningar men inte lyckas. Det känns så påtagligt här när man träffar alla som kämpar för att nå sina mål medan de sliter hårt på lågavlönade jobb. Alla kan ju inte lyckas men jag hoppas verkligen att Mia, Chad och de andra jag känner här som verkligen kämpar trots motgång, kommer att nå dit de önskar. Nu när ekonomin är så pass krisig som den är så känns det som att de inte finns någon chans för någon längre, men man får verkligen hoppas att det vänder snart. 
Nej nu är det dags att sluta flumma och ta tag i dagen. Jag ska köra tillbaka till OC om några timmar för att ha en sista lördag *snyft* med Emma innan det är dags för henne att lämna Cali. Sushi och bio på finaste utomhusköpcentrumet, Spectrum står på schemat för kvällen.
Hoppas alla har en mysig lördagskväll därhemma i värmen, medan vi i Californien går och fryser i det gråa :/
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0